Meer onderscheid en meer klanten
Jij strijdt mee om de hoogste plek in Google. Maar je concurrenten zitten ook niet stil. Zelfs als nummer twee of drie kan je meer opvallen dan de nummer één. In Google zie je steeds meer websites in de zoekresultaten verschijnen die zijn aangekleed met ‘gouden sterren’ en zichtbare reviews van klanten. Deze zogenaamde rich snippets helpen jouw website bijzonder op te vallen tussen de andere zoekresultaten omdat jij anders getoond wordt. Doormiddel van een sterrenkwalificatie, een review of een afbeelding. Hierdoor vergroot je de kans dat zoekers op jouw website klikken aanzienlijk.
Laat je bedrijf stralen voor meer klanten
Stel, jij verkoopt via jouw online webshop handgemaakte titanium racefietsen, een superniche, een luxeproduct waar klanten heel doelgericht naar zoeken. De kans is groot dat jij gevonden wordt omdat jij met jouw bedrijf zichtbaar bent op Google Maps. Deze vermelding is goud waard want klanten weten jou zo nog makkelijker te vinden. Maar ook hier kan jij je onderscheiden van de rest. Wij kunnen jouw bedrijfsprofiel er écht tussenuit laten springen.
Denk aan het inzetten van opvallend beeldmateriaal. Of het integreren van de mogelijkheid om direct online met jouw potentiele klanten te kunnen communiceren. Jouw klant typt een vraag in en jij kan er adequaat en servicegericht gelijk op reageren. Ook reviews spelen in Google Mijn Bedrijf een belangrijke rol waar wij jouw bedrijf in kunnen ondersteunen. Wij kunnen een link genereren die bezoekers de mogelijkheid geeft om direct een review te kunnen achterlaten.
Door middel van posts kunnen wij vacatures, nieuws, evenementen, producten en aanbiedingen toevoegen aan jouw vermelding.
Trigger je doelgroep door optimalisatie van beeldmateriaal
Mensen die zoeken naar fysieke producten, zoeken steeds vaker via Google Afbeeldingen.Ook hier geldt: val je voldoende op en leidt dit tot conversiekansen? Ofwel: haal je genoeg resultaat uit je websitebezoeker?
Zeker als jouw producten een visueel karakter hebben dan ligt de nadruk op de uiterlijke kenmerken van dit product. Denk bijvoorbeeld aan: ‘rode racefiets’. Voor de meeste fysieke producten geldt dat een groot deel van de doelgroep veel waarde hecht aan het uiterlijk van het product. Het visuele aspect is dan belangrijker dan de tekstuele omschrijving van het product. Zeker als het om unieke (luxe of niche)producten gaat.
Ook kan visueel zoeken handig zijn als iemand de juiste term voor een product niet kent, maar wel weet hoe het eruit ziet. Met onze specifieke kennis op het gebied van image-SEO zorgen wij voor opvallende en strategisch goed onderbouwde afbeeldingen. Denk aan de juiste compressie van afbeeldingen, een beschrijvende alt-tekst met relevante woorden en een goede URL-structuur voor je afbeeldingen.
Een extra visuele stap voor meer zichtbaarheid en klanten
Naast afbeeldingen zullen videoreviews in Google een steeds belangrijkere rol gaan vervullen. Videogerichte content zal in de nabije toekomst niet meer weg te denken zijn. Uit recente statistieken over video-marketing blijkt dat:
- 42% van de online kopers gebruikt video tijdens hun oriëntatieproces.
- 71% van de consumenten vindt video de beste manier om producten uit te leggen.
- 58% van de consumenten vindt bedrijven die video’s creëren betrouwbaarder.
Consumenten zullen de belangrijkste influencers worden van jouw bedrijf, dienst of product. Reviews die je zélf kan beïnvloeden door strak geregisseerde en SEO-technisch kloppende video’s te posten van jouw unieke product of dienst. Daarnaast heb je door zelf reviews te posten de touwtjes in eigen in het branden van je eigen webshop. Dit komt jouw click-through rate (CTR) en conversie ten goede.
Anticipeer dus op deze onvermijdelijke en veelbelovende video-ontwikkeling. Wij hebben alle kennis in huis om jouw bedrijfs- of productvideo’s optimaal te positioneren en maken jouw website klaar voor de toekomst. Heb je nog geen video? Wij werken hiervoor samen met ONEPAPER.
Zorg voor een realistisch beeld van jouw bedrijf
Stel je bedrijf heeft te maken met kritische klanten, die zich negatief uiten op het internet, dan kan dat impact hebben op de toekomstige klanten. Dat is jammer, want vaak heb je juist veel geleerd, waardoor je nieuwe klanten nog beter kunt bedienen.
Je klant is slim genoeg om te bedenken dat je niet perfect bent, maar een gebalanceerde indruk wekken is ook zeker niet onbelangrijk. Daarom kunnen wij je ondersteunen met concrete acties om het beeld meer realistisch te maken of te nuanceren zodra mensen op je bedrijfsnaam zoeken.
Slimme websitebeschrijvingen om je concurrentie te slim af te zijn
Hoe beter jouw website biedt wat een gebruiker zoekt, hoe relevanter en waardevoller jij bent voor Google. Een pakkende en relevante meta-omschrijving waarin jij kort omschrijft wat jij jouw klanten te bieden hebt is daarom belangrijk.Komt de omschrijving overeen met de inhoud van de pagina dan neemt Google deze in 90% van de gevallen over. Dit verhoogt jou doorklikpercentage aanzienlijk.
Dit is tevens een kleine rankingfactor voor Google die helpt bij stijging op de zoekresultatenpagina. Wij kunnen je helpen om deze match te realiseren. Daarnaast kunnen wij jouw website extra laten opvallen door opvallende iconen, teksten die aanzetten tot actie of onderscheidende verkoopkenmerken te verwerken in jouw meta-omschrijving.