Meten is (…)
We installeren bij elke campagne software om de doelen en resultaten van jouw website te meten. Het conversiepad, ofwel het proces van bezoeker tot klant bevat een aantal stappen. De potentiele klant bezoekt jouw website, verzamelt zijn informatie en belt jou vervolgens op, verzendt een formulier of stuurt jou een e-mail. Door deze contactmomenten per bron te meten en te analyseren kunnen wij rapporteren welke resultaten daaruit zijn gehaald. Met deze informatie op zak kunnen wij de effectiviteit van de zoekmachine optimalisatie die wij hebben doorgevoerd en de effectiviteit van jou website meten en weer aanpassen daar waar nodig.
Met vallen en opstaan naar meer klanten
Wij gebruiken doelgerichte software waarmee we de muisbewegingen op jouw website kunnen monitoren. Dit stelt ons in staat om haarscherp in kaart te brengen waar bezoekers positief op reageren en op welke vlakken zij afhaken binnen jouw website. Dit laat dus doeltreffend de struikelpunten op jouw website zien. Daarop kunnen wij concrete verbetering aanbrengen of aanpassingen doen die significante impact hebben op de succesratio van jouw website.
Wij brengen inzichtelijk in beeld welke hobbels er op jouw site voor zorgen dat jouw favoriete klant de site verlaat. Door dit systematisch in kaart te brengen halen wij de hobbels en haarspeldbochten uit de route en bouwen wij samen de meeste ideale conversieroute op jouw website.
Het venijn zit in de details
Van een specifieke kleur van een button tot aan de foto van een trouwe hond met puppy-ogen op de contact-pagina. Wij weten wat werkt en waar jouw bezoekers op reageren. Wij leveren maatwerk tot in de kleinste details met als doel de meest optimale vindbaarheid, hanteerbaarheid, en conversie van jouw website.
Plan B kan wel eens veel beter zijn
Met een A/B-test kunnen wij goed voorspellen wat een bepaalde aanpassing op jouw website gaat opleveren. Loop je bij het doorvoeren van een aanpassing iets mis of het levert het je juist iets op? Vooraf met zekerheid voorspellen in hoeverre een aanpassing resultaat gaat opleveren is vrijwel onmogelijk. En uitgaan van bestaande voorbeelden uit andere branches biedt evenmin de zekerheid waar je naar zoekt. Wat in branche X goed werkt, kan in branche Y de plank totaal misslaan. Met een A/B-test is het mogelijk om een aanpassing te testen op een groep webpagina’s van een website. Resulteert deze aanpassing in meer organisch verkeer naar de site dan voer je de aanpassing door op de hele website. Blijft het gewenste resultaat uit: geen stijging van organisch verkeer? De laat je de site in tact zoals hij was. Op deze manier voorkom je dat je geld en tijd stopt in een aanpassing die je uiteindelijk niet oplevert waar je naar zocht. Google Optimize zorgt niet alleen dat wij kunnen meten welke variant het beste werkt, maar zorgt er ook voor dat Google de originele pagina van de site indexeert. Bij veel alternatieve tools begrijpt Google niet dat er sprake is van een A/B-test dat leidt tot instabiliteit in het algoritme.
De bezoeker maakt de ommekeer en wordt alsnog klant
Nadat we met de optimale strategie jouw doelgroep hebben aangesproken en op je site hebben gekregen, is het tijd voor vasthoudendheid. Je dienst of product is immers de moeite waard voor een eerste bezoek, dus die klik is er al. 🙂
Met remarketing kunnen advertenties worden getoond aan mensen die je website eerder bezocht hebben. Daarmee zorgen we dat men de naam van je bedrijf niet vergeet, of ze bijvoorbeeld wijzen op specifieke producten of diensten die ze op je site hebben bekeken. Middels remarketing versterk je dus eenvoudig de connectie met je doelgroep, zelfs als ze je website hebben verlaten. Meer over remarketing »