mei 2020

Dit zorgt ervoor dat remarketing niet irritant is, maar waarde biedt

Terug

De eerste reactie van ondernemers en marketingmanagers is soms wat afwachtend als het gaat om remarketing! Oftewel: het laten zien van jouw bedrijf door middel van advertenties op grote publieke websites zoals nu.nl en buienradar.nl bij personen die al eerder op je website zijn geweest.

De reden van de afwachtendheid

De reden van deze afwachtendheid is de vraag of bezoekers het niet irritant vinden. En dan denken mensen al snel aan de reis- en kledingbranche, waar bedrijven vaak door blijven adverteren terwijl jij al lang en breed klaar bent met het aankoopproces of zelfs al weer terug bent van je vakantie. Ons antwoord is echter steevast: remarketing is niet irritant, als we het maar slim aanpakken. Dus niet strategieloos losgaan, maar nauwkeurig de juiste mensen vasthouden.

Zo pak je remarketing slim aan

  • Denk na over waar je de grens trekt in zichtbaarheid. Voor upMention zetten we alle registers open, maar dat komt omdat dit verwacht wordt van een marketingbureau. Soms stellen we - in overleg met de klant - in dat de advertenties maximaal een periode van een week vertoond mogen worden.
  • Of bekijk eens hoelang de overwegingsfase bij jouw jouw aanbod is en zorg dat je tot de aanschaf of aanvraag zichtbaar bent. En daarna kun je dan direct stoppen. Iedereen met een aankoop of aanvraag kan van je remarketinglijst af.
  • Als je een specialistisch bedrijf bent wat niet bekend staat om de externe gerichtheid, maar als je dus veel meer op intern en de inhoud gericht bent, kun je ook de eerdere bezoekers meerwaarde bieden door bijvoorbeeld een banner te tonen over een blog met een interessant onderwerp. Al een stuk minder heftig, toch?
  • Je kunt remarketing ook ongelofelijk specifiek maken. Stel dus in dat je enkel mensen de banner wilt laten zien die je meest interessante dienst- of productpagina hebben bezocht en daarmee gewoon extreem veel waarde hebben voor jouw bedrijf. Die laat je toch niet meer gaan!?

Rendabele remarketing past zich dus aan op jouw bedrijf

Al met al vraagt remarketing om slimmigheid. Je doet niet zomaar iets, maar iets wat past bij jouw doelgroep en cultuur! En over onze ervaring kunnen we heel helder zijn: als je het slim inzet resulteert dat in flinke groei! En dat vinden we als ondernemers en ondernemende managers nooit irritant...

image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor