Hoe komt jouw website bovenaan in Google of hoog in Google?

In dit artikel gaan we in op enkele basiselementen om je website hoog in Google te krijgen. Tevens bespreken we waarom het belangrijk is, om bovenaan Google of hoog in zoekmachine Google terug te vinden te zijn.

Gebruiksvriendelijkheid is de sleutel

Voor je aan de slag gaat met de tips hieronder, is het belangrijk om het volgende goed te beseffen: Wil je hoog in Google komen, dan moet je de gebruiker voorop stellen. Uiteraard dient de site optimaal te zijn voor de zoekmachine, maar dit mag niet ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid. Bezoektijden en bouncerate kunnen je posities bijvoorbeeld negatief beïnvloeden, en een bezoeker die niet converteert heeft minder waarde.

Begin bij de technische kant van de website

Wil jij met je website bovenaan in Google komen, begin dan niet direct met het volstoppen van je website met zoektermen en lange teksten. De technische kant van je website dient optimaal te zijn, voordat je je druk gaat maken over je content. Hier komt de gebruiker al direct om de hoek kijken, gelet deze elementen van deze technische optimalisatie:

• Snelheid van de site:
Een snelle website is een belangrijke factor als je bovenaan Google wilt komen. Een duidelijke indicatie dat de gebruiker centraal staat.

• SSL certificaat:
Hoog in Google komen, is vrijwel onmogelijk zonder een beveiligde website. De bezoekers worden hier dus in bescherming genomen.

• Mobiele bruikbaarheid:
De meeste gebruikers van een website, doen dit tegenwoordig op hun mobiel. Dit betekent dat je site optimaal te gebruiken dient te zijn op deze apparaten. Om hoog bij Google te komen, zal Google ook kijken naar hoe optimaal jouw website is voor mobiele gebruikers.

Om bovenaan Google te komen, zijn er uiteraard nog veel andere zaken die moeten kloppen, maar het optimaal krijgen van de bovenstaande drie elementen is een belangrijke eerste stap.

Wat zoekt je doelgroep hoog bovenaan?

Nu de technische kant in orde is, komen we bij een belangrijke vraag: Wat zoekt je doelgroep hoog bovenaan? Op welke zoektermen zou je website bovenaan in Google moeten staan? Het is verleidelijk direct aan de slag te gaan met bepaalde zoektermen waarvan je denkt dat ze belangrijk zijn. Na een aantal maanden heb je het voor elkaar, en sta je op de eerste plek! De bezoekers blijken echter niet te komen, en al je werk lijkt voor niets te zijn geweest. Voor je gaat optimaliseren, is het belangrijk om te bepalen waar je doelgroep op zoekt, en niet waar jij als expert van je product of dienst op zou zoeken. Doe dus gedegen zoekwoordenonderzoek, alvorens je aan de slag gaat!

Bedenk een logische structuur

Nu je hebt bepaald welke zoektermen er belangrijk zijn voor je doelgroep, kan je bijna aan de slag met het schrijven van goede teksten. Alvorens je dit doet, is het echter goed om eerst te kijken hoe de structuur van je website zou moeten worden, om de content logisch te kunnen plaatsen.

Bepaal je belangrijkste zoektermen, en zorg ervoor dat de pagina’s waar je ze gaat verwerken gekoppeld zijn in je hoofdmenu. Hoe sneller een pagina te bereiken is via je menu, en via andere pagina’s, hoe belangrijker Google deze zal vinden. Wil je bovenaan in Google komen, stippel dan eerst de route uit die bezoekers straks gaan nemen, om ervoor te zorgen dat je belangrijke pagina’s snel bereikbaar zijn.

Hoog bovenaan in Google komen met unieke en goede content

Nu de techniek, en de structuur van je website op orde zijn, is het tijd om content te schrijven. Vroeger was het mogelijk om zoektermen zonder enige logica tientallen keren te herhalen op een pagina, en bovenaan in zoekmachine te komen. Deze tijd is echter voorbij, en ook de content moet nu echt waardevol zijn voor de bezoeker. Hoog in Google komen gaat is niet even snel gebeurd, er zijn een aantal richtlijnen en slimmigheden waar je je aan kunt houden als je de teksten gaat schrijven.

• Gebruik duidelijke titels en subtitels:
Verwerk je belangrijkste zoekterm in de titel van het artikel, en iets minder belangrijke in de subtitels. Subtitels zorgen dat de tekst ook makkelijk leesbaar is voor de gebruiker.

• Maak de alinea’s niet te lang:
Door per subtitel bijvoorbeeld maximaal 5-7 regels te gebruiken blijft de tekst snel leesbaar, en kan de gebruiker makkelijk door de inhoud scannen.

• Verwerk je zoektermen op een logische manier:
Het verwerken van de zoektermen is belangrijk, maar de tekst moet goed leesbaar blijven. Ga niet in elke zin krampachtig zoektermen toevoegen, maar doe dit op een natuurlijke manier.

• Beperk het aantal zoektermen per pagina:
Om de focus goed rond een bepaald onderwerp te leggen, is het belangrijk niet teveel zoektermen per pagina te verwerken. Door een overvloed aan zoektermen, is het voor Google lastig te bepalen wat de hoofdfocus is van de pagina.

Hoog bij Google? Verdien links naar je website.

Zodra alle bovenstaande punten in orde zijn, is het tijd om je content onder de aandacht te brengen. Google kijkt naar andere websites die een link plaatsen naar jouw content. Blijkbaar zijn jouw teksten waardevol genoeg voor gebruikers, om links te verdienen van anderen. Hoe meer kwalitatieve links je krijgt, hoe relevanter je zult zijn voor Google en hoe groter de kans om hoog in Google te komen. Dit kan je op een aantal manieren realiseren, hieronder de meest gangbare.

• Gastbloggen:
Schrijf artikelen voor andere websites, waarbij je linkt naar je eigen site. Niet alleen levert het je een link op, het kan ook bezoekers trekken die je artikel interessant vonden.

• Unieke content:
Als je unieke content schrijft, is het mogelijk om deze aan te melden bij nieuws websites. Je dient dan wel echt iets waardevols en vernieuwends te schrijven, zodat het nieuwswaardig is.

• Links ruilen:
Een manier die veel toegepast is, is het ruilen van links. Een site plaatst een link naar jou, en jij doet dit naar hen.

Er zijn veel factoren die een linkbuilding strategie succesvol maken, om uiteindelijk hoog in zoekmachines te komen. De juiste technische optimalisatie, zoektermoptimalisatie en linkbuilding, zullen samen een geheel vormen, om uiteindelijk uw website bovenaan in Google te krijgen.

Ga aan de slag om bovenaan Google te komen!

Met de bovenstaande tips, kan je een prima start maken om je online vindbaarheid te vergroten en te beginnen om bovenaan zoekmachine Google te komen. Je zal niet direct met je website bovenaan in Google komen te staan, maar je zult zeker eerste stappen zetten. Wil je van hoog bij Google komen, echt naar bovenaan in Google? Neem dan contact op, en we kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

Je bezoekers zoeken je. Wij regelen de klik.

Er zijn veel routes mogelijk. Er is er één die het beste bij je bedrijf past. Vul het formulier in, of bel ons: 085 760 33 33.

Verzenden

Bedankt voor je bericht. We nemen spoedig contact met je op.

Klanten vertellen
8,7
10 0
31 Beoordelingen

Bel mij terug

Bel mij terug!

Bedankt voor je reactie. We nemen spoedig contact met je op.