mei 2020

SEO quick win: Optimaliseer je pagina titels en meta descriptions

Terug

Heb je als ondernemer of marketingmanager een uurtje over, of een medewerker die wel wat extra werk kan gebruiken? Dan is het waarschijnlijk een interessante optie om eens te (laten) kijken naar de titels en beschrijvingen van je pagina’s in Google. Oftewel: de ‘page title’ en ‘meta description’.

Het werkt als volgt:

  • Zoek in Google op ‘site:upmention.nl’, waarbij je uiteraard in plaats van 'upmention' je eigen domein gebruikt.
  • Je ziet nu alle resultaten van je website die Google heeft geïndexeerd.
  • Vraag je nu af: wat vind ik van de titels en teksten die worden getoond?
  • Pas die vervolgens aan in je beheersysteem. Als je er niet uitkomt, kan je webontwikkelaar je daarbij helpen.

Een aantal aandachtspunten bij je titels en beschrijvingen:

  • Gebruik belangrijke zoektermen van de pagina.
  • Houd het kort. Maximaal 155 karakters.
  • Gebruik een oproep tot actie: Ontdek hier. Download hier. etc.
  • Zorg dat het aansluit op wat op de pagina staat, anders wordt het niet gebruikt.
  • Zorg dat het zoveel mogelijk uniek is per pagina.

Mocht je een paar procent meer klikken weten te realiseren, kan dat toch een flinke slok op een borrel zijn! En helemaal als die klik door jouw perfecte doelgroep wordt uitgevoerd.

image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor