Onontgonnen markten bovenaan in Google

Auteur en spreker Jos Burgers vertelde eens een verhaal waarbij hij bedrijven vergeleek met koeien. En die koeien hadden de neiging om als groep op één gedeelte van het weiland te gaan grazen. Het resultaat: dat stuk bevatte heel weinig gras + heel veel poep…. BAH! De les van Jos: zoek plekken waar je concurrenten niet grazen!

Ontdek de rustige plek

En onze verassing van vandaag: de plek waar je concurrenten zich niet bevinden is … gewoon bovenaan in Google! Maar dan niet op de zoektermen die voor de hand liggen. Daar zitten je concurrenten immers een robbertje te vechten. Nee, terwijl zij bovenaan in Google vechten om het been, ga jij ermee heen. Want met deze strategie kun je bovenaan in Google komen op een plek waar het nog rustig is. Met vers groen gras. En waar je nog niet in de poep trapt.

Wil je op die manier bovenaan in Google komen? Stel jezelf dan de volgende vraag:

  • Waar is mijn doelgroep nog méér mee bezig naast het aanbod van ons bedrijf?

Zo doen wij dat concreet

Zo weten we bij Heinosoft dat vrijwel elke ondernemer of marketing manager zich weleens afvraagt: Werkt dat nou die billboards langs de snelweg? Zou dat wat voor ons zijn? Dus delen wij regelmatig de resultaten en schrijven we blogs over wat we hebben geleerd van onze reclame langs de snelweg. En natuurlijk voegen we daarbij een foto toe van onze uitingen op die billboards: Wij kennen het geheim van Google. Want ja, dat is onze belofte aan de markt. En in dit stuk ´weiland´ bovenaan in Google komen we geen concurrenten tegen.

En door die unieke informatie die we delen op de website komt onze website bovenaan Google op allerlei specifieke zoektermen rondom snelwegreclame. Zeker omdat we dit ook combineren met een ander aspect van het geheim van Google: het opbouwen van autoriteit en populariteit (linkbuilding). Zo krijgen we bezoekers via de meest onverwachte wegen. En op die manier kun jij dus ook met je website bovenaan Google doelgroepen bereiken die niet naar je aanbod zoeken, maar zeker wel behoefte hebben aan je aanbod.

The best is yet to come

Steeds weer als we een analyse van dit soort onontgonnen gebieden doen, zien we dat er nieuwe energie ontstaat. De kansen liggen letterlijk voor het oprapen. Waar je nu staat met de online marketing, blijkt vaak nog maar het begin. De mogelijkheden zijn onbegrensd.