5 redenen waarom je niet hoog in zoekmachine Google staat

In principe is het glas van een ondernemer of ondernemende manager halfvol, maar mogelijkerwijs wil je toch ook eens weten hoe die lege helft van het glas eruitziet. Immers, Google gaat alleen werken als de glazen tot de nok gevuld zijn. Laat daarna maar komen die bezoekers!

1. Je bent niet Popie Jopie

Vergeet je opvoeding, want je telt bovenaan zoekmachine Google pas mee als je populair bent. Het zit zo: op het internet vindt ieder bedrijf zichzelf geweldig en het meest relevant. Echter, Google weet dat niet alles wat blinkt goud is. Daarom vragen ze als het ware een onafhankelijk advies aan andere websites. Iedere website die besluit naar jouw website een link te plaatsen heeft daarmee invloed op hoe Google je ziet.

2. Je wilt te snel

Als je nu een zonnebloempit in de grond stopt, heeft die minimaal 80 dagen nodig om tot bloei te komen. Als je nu bezig bent met zoekmachineoptimalisatie heeft dat ook tijd nodig voordat je kunt gaan oogsten. Het is vrij eenvoudig: Hoe competitiever en groter de zoektermen, hoe meer resultaat je kunt verwachten, maar ook hoe langer je geduld moet hebben. Stap voor stap kom je hoog in zoekmachine Google.

3. Je bent niet origineel

Als iedereen 10 redenen deelt om bovenaan in zoekmachine Google te komen, waarom zou je dan niet eens een blog schrijven met 5 redenen waarom je juist niet hoog in zoekmachine Google staat? Je zult zien dat je op die manier meer aandacht krijgt, waardoor Google ziet dat er meer geklikt wordt naar jouw resultaat. Op die manier blijkt dat jij toegevoegde waarde hebt.

4. Het gaat om de intentie

Mensen beoordelen anderen op basis van gedrag en niet op intentie. Gedrag is immers meetbaar en heeft effect. Google beoordeeld echter wél altijd op intentie. Dat wil zeggen: als iemand zoekt in Google dan weet Google wat de achterliggende intentie is en dus is het van groot belang dat jij daarop aansluit. Als je geen rekening houdt met de zoekintentie, zal je niet hoog in zoekmachines komen.

5. DNA onbekend

Je hebt geen idee wie er bij je past, laat staan dat je doelgroep weet dat ze bij jou passen. Alleen als je alle marketingacties met de juiste persoon voor ogen doet, zal je succesvol zijn. Google is slim genoeg om te zien dat niemand zich aangesproken voelt en binnen enkele luttele seconden terug klikt naar de resultatenpagina.

Dat. Dus.

We gaan graag met je aan de slag om nog veel meer onderdelen van het geheim van Google in te zetten voor jullie groei. Hop, hop, op naar de top!